I Have No Mouth, and I Must Scream
Harlan Ellison
Released: 1967
Ένας υπερυπολογιστής με δική του συνείδηση αιχμαλωτίζει τέσσερις ανθρώπους και για εκατόν εννιά χρόνια τους βασανίζει με τους πιο σαδιστικούς και δημιουργικούς τρόπους. Το θέμα του εγκλωβισμού, του περιορισμού είναι συνηθισμένο στις ιστορίες του Ellison, οπότε για έναν αναγνώστη που έχει διαβάσει έργα του δε θα του φανεί άγνωρο. Η αποπνικτική αίσθηση που προκαλεί φτάνει το επίπεδο του Kafka, μόνο που ο εν λόγω δημιουργός τολμά να εκφραστεί όπως ο πρώτος δεν το έκανε ποτέ. Χρησιμοποιεί λέξεις, πλάθει προκλητικές εικόνες και όσα υπονοεί σχετίζονται άμεσα με την εποχή κυκλοφορίας του και το είδος που πρεσβεύει, το οποίο εκείνα τα χρόνια βρισκόταν σε δημιουργική άνθιση. Μέσα σε λίγες σελίδες παρουσιάζει ένα κολαστήριο από το οποίο δεν υπάρχει διέξοδος, ούτε καν ο θάνατος δεν αποτελεί επιλογή, καθώς ο ΑΜ (o υπερυπολογιστής) δεν το επιτρέπει, γιατί έχει τόσο μίσος για την ανθρωπότητα ώστε το να τερματίσει τις ζωές των αιχμαλώτων του θα ήταν λύτρωση και σίγουρα κάτι τέτοιο δεν πρόκειται ποτέ να τους το προσφέρει. Όπως ο τίτλος προμηνύει, η απελπισία και ο τρόμος είναι βασικά συστατικά αυτής της αριστουργηματικής ιστορίας.
The Paper Menagerie
Ken Liu
Released: 2011
Αυτή η ιστορία μαγικού ρεαλισμού που μας αφηγείται ο Ken Liu, αφορά τη σχέση του πρωταγωνιστή με την οικογένειά του και κυρίως με τη μητέρα του. Είναι μια ιστορία ενηλικίωσης αλλά ο τρόπος που αποδίδεται, η λεπτότητα με την οποία καταπιάνεται με θέματα όπως η απώλεια, η ντροπή και οι ενοχές που μπορεί να νιώσει κάποιος για τις επιλογές του, η διαδικασία του θρήνου και οι συμβολισμοί μέσα από τους οποίους καταφέρνει και μεταφέρει στον αναγνώστη ότι πολύ συχνά δεν εκτιμούμε όσα έχουμε, παρά μόνο όταν τα χάσουμε, είναι πραγματικά συγκινητικός. Αναζητήστε την ομώνυμη συλλογή του συγγραφέα.
The Star
Released: 1955
Το γήινο πλήρωμα που στάλθηκε προς εξερεύνηση σ’ ένα πολύ απομακρυσμένο ηλιακό σύστημα, ανακαλύπτει έναν κατεστραμμένο πολιτισμό, επειδή ο ήλιος του εξερράγη, δημιουργώντας ένα σούπερνοβα. Γνωρίζοντας τον περιορισμό, ότι πρόκειται να εξαλειφθεί και μην έχοντας την τεχνολογία να καταφέρει κάτι άλλο, ο καταδικασμένος πολιτισμός τοποθέτησε σε έναν κοντινό πλανήτη του συστήματός του ένα αρχείο, ώστε όταν θα έφτανε η ύστατη ώρα να μη χάνονταν όλα τα επιτεύγματά του, με την ελπίδα πως κάποτε θα τα έβρισκε κάποιος. Με αυτή την ιστορία ο Clarke σχολιάζει το θέμα της πίστης θέτοντας το εξής ερώτημα: Είναι όλα ζήτημα οπτικής;
As Experienced by Element
Επιμέλεια του Δήμου Σκορδίλη
Comments
Post a Comment